2017 m. vasario 17 d., penktadienis

KAIP SURINKTI 3x3x3 RUBIKO KUBĄ?

kaip surinkti 3x3x3 rubiko kubą?
Naudojamų sutrumpinimų paaiškinimai:
U-UP{viršus}
D-DOWN{apačia}
R-RIGHT{dešinė}
L-LEFT{kairė}
F-FRONT{priekis}
B-BACK{galas}
+-pagal laikrodžio rodyklę

--prieš laikrodžio rodyklę
Pirmojo aukšto formulių čia nebus, tad iš karto renkame antrajį.
Antras aukštas
Apverčiame kubą, kad pirmas aukštas būtu apačioje ir tada eisime nuo apačios į viršų.
Reikia sustatyi trečiojo aukšto vidurinę detalę su antrojo aukšto viduriniąja detale, taip kad jų spalvos sutaptų, štai taip:
Ir jeigu reikia trečiąjame aukšte esančią detalę perkelti į dešinę antrąjame aukšte, tai vedame algoritmą:     U+ R+ U- R- U- F- U+ F+.
O jeigu į kairę tai:
U- L- U+ L+ U+ F+ U- F-


Ir taip sudedame visą antrajį aukštą.
Trečias aukštas.
Trečias aukštas susidaro iš trijų žingsnelių:
1.Kryžiaus(pliuso) viršuje sudarymas
2.Trečio aukšto ir antro aukšto viduriniųjų detalių spalvų sulyginimas
3.Kampų sudėjimas
Taigi, pirmasis žingsnelis.

Norint sudėti kryžių viršuje, yra trys viršutinių detaliu išsidėstymo būdai:
Jeigu yra tik viena detalė centre , tai sukite algoritmą : F+ R+ U+ R- U- F-  detalės išsidėstys pagal antrajį būdą, vadovaukitės antruoju būdu.
Jeigu detalės išsidėsčiusios atvirkščios L raidės forma, tai jum reikės sukti algoritmą: F+ R+ U+ R- U- F-.
 Jeigu detalės išsidėsčiusios linija per vidurį  , tai sukite algoritmą  F+ R+ U+ R-U- F- vieną kartą ir gausite kryžių(pliusą) viršuje.





Antras žingsnelis
Dabar trečiojo ir antrojo aukšto vidurinių detalių sulyginimas.

Gali būti , kad sudėjus kryžių(pliusą) antrame žingsnelyje ,  susilygina trečio ir antro aukšto vidurinės detalės, tai šį žingsnį tiesiog praleiskite.
O jeigu ne, tai darykite taip(2 variantai):
1)Pasukite trečiąjį aukštą tiek kartų, kad trečiojo ir antrojo aukšto nors dviejose vietose vidurinės detalės spalvos sutaptų ir laikykite kuba taip, kad viena pora sutampančių detalių būtų jums iš dešinės, o kita kubo gale, Ir sukite algoritmą: R+ U+ R- U+ R+ U+ U+ R- U+.
2)O jeigu sutampančios dvi detalės  yra viena priešais kitą(Viena priekyje, kita gale) , tai laikykite kubą taip , kad kuri nors pora būtų prieš jus ir sukite algoritmą: R+ U+ R- U+ R+ U+ U+ R- ir tada laikykite kubą taip, kad viena pora sutampančių detalių būtų jums iš dešinės, o kita kubo gale ir sukite algoritmą R+U+ R- U+ R+ U+ U+ R-.
Trečias žingsnelis

Dabar liko sudėti tik kampus ir kubas jau sudėliotas!

Trečias žingsnelis susideda iš dar dviejų žingsniukų 
1.kampų perstatymas į reikiamas vietas
2.Kampų persukimas
Taigi pirmasis žingsniukas.

Dabar apžiūrėkite kubą ir patikrinkite ar kuris nors kampas yra savo vietoje, bet yra persuktas , štai kaip čia:
Arba nėra persuktas, tiesiog savo vietoje.
Mintyse persukite tą kampą ir taip pat peržiūrėkite visus kitus trečio aukšto kampus.

Jeigu nesutampa neivienas tai sukite šį algoritmą: U+ R+ U- L- U+ R- U- L+ , nėra skirtumo ,kaip laikysite kubą.
Tada turi sutapti nors vienas kampas.Ir tada laikykite kubą taip , kad tas tinkantis kampas būtu jūsų dešinėje pusėje ir sukite algoritmą: U+ R+ U- L- U+ R- U- L+.

Jeigu sutampa vienas, tai laikykite kubą taip , kad tas tinkantis kampas būtų jūsų dešinėje pusėje ir sukite algoritmą: U+ R+ U- L- U+ R- U- L+ , jeigu vistiek tik vienas kampas stovi reikiamoje vietoje, tai pakartokite veiksmą.

Štai ir visi kampai savo vietose, užtat jie yra persukti arba jums gali pasisekti, kad sukant ankščiau paminėtą algoritmą susidėjo visi kampai tinkamai kaip ir turi būti ir visas kubas jau yra sudėtas.
 Bet dažniausiai taip nebūna, tai dabar persuksime kampus ir pabaigsime sudėti 3x3x3 rubiko kubą!!

Antrasis žingsniukas

Laikykite kubą taip, kad nepersuktas kampas būtų jūsų dešinėje ir sukite algoritmą:R+ P- R- P+ kubo spalvos susimaišys, bet nepergyvenkite pasukite kubo viršų taip, kad netinkantis kampas būtų jūsų dešinėje ir kartokite formulę.
SVEKINU!!! JUMS PAVYKO!!!

7 komentarai:

  1. Sveiki kas P raide žymima, nėra tokios nuorodoj o paskutiam žingsnialyje sakoma pasukti P- ir P+ Kas Tai

    AtsakytiPanaikinti
  2. Atsakymai
    1. jeigu p priekis ,bet vistiek kskdl neiseina

      Panaikinti
    2. turi išeiti, bet pats paskutinis algoritmas yra painus, lengva suklysti.
      Man paprasciau yra R- D- R+ D+, kai norimas persukti kampas yra viršuje, priekinėj dešinėj pusėj, ir spalvoms atsistojus į savo vieta, pasukamas tik pats viršutinis aukštas.

      Panaikinti